Välkommen till Ingelas blogg

Orm i paradiset!

Publicerad 2014-06-02 22:33:41 i Allmänt,

I dag har jag varit ledig och jobbat i trädgården. Det har varit en underbar dag och jag har fått en massa gjort. När jag skulle gräva ur komposten så fick jag en obehaglig överraskning.
Denna gynnare tittade ut mellan brädorna i komposten. Den var lång och tjock. Som tur är så är jag inte speciellt rädd för ormar men visst är de obehagliga. Den slingrade iväg såsmåningom och jag kunde fortsätta att gräva.
Ibland känns trädgårdsarbetet helt meningslöst och man undrar varför man håller på som man gör. Ett exempel är dessa hemska sniglar som översvämmar trädgården så fort det blir lite fuktigt. Det är inte bara mördarsniglar utan även sniglarna med hus är hemska, de äter typ ALLT. Nu har det också kommit maskar/larver som äter upp bladen på träden, rosor och buskar. Vårt lilla päronträd har inte ett enda blad kvar och det gäller också vår fina honungsros som hade slingrat upp sig så fint i ett träd. Man undrar om de kommer att klara sig.
Så här fint blommar det utanför fönstret på mitt jobb. Synd att de blommar över så snabbt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Arkiv

2016

Sep.

2015

Okt. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2014

Dec. Aug. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2013

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2012

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2011

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2010

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2009

Dec. Nov. Sep. Aug.

Prenumerera och dela