Välkommen till Ingelas blogg

Tillbaka!

Publicerad 2014-08-17 18:30:00 i Allmänt,

Nu är jag tillbaka på bloggen igen, det har varit mycket dåligt med uppdateringar på semestern men nu är jag tillbaka med förnyade krafter. Sommaren har ju varit helt underbar, varm och skön. Vi har inte tillbringat så mycket tid inne utan varit ute och njutit. Våra fyra semesterveckor var toppen men gick alldeles för fort och nu har jag jobbat i två veckor och det har verkligen varit svårt att komma igång.
Det som man får betala med detta varma och soliga väder är ju att det varken blev bär eller svamp. Jag tror att jag har plockat två lite hallon och några dl blåbär, till skillnad mot förra året då jag plockade hur mycket hallon som helst.
Findus han tycker också om värme och han har legat i växthuset trots att det har varit jättevarmt ute. På tal om växthuset så blir inte tomatskörden så jätte bra. Jag trodde att det skulle bli rekord med all sol och värme men det har dröjt innan tomaterna fått färg och det är tveksamt om alla hinner bli färdiga innan hösten är här. Däremot har min enda gurkplanta givit många fina och goda gurkor.
På tal om höst och vinter så har vi nu fyllt vedboden med fin och torr björkved från min brors skog. Jag läste någonstans att ved var en stor inredningsdetalj i höst så jag får väl ta in lite extra......
På semestern var vi på Billbäcks handelsträdgård och handlade och åt lunch. Den ligger i Svärtinge strax utanför Norrköping och är väl värd ett besök. Här står Fanny bakom gigantiska Hortensior.
Nu äntligen har jag köpt nya joggingskor, alla småflickor tittar på dem med beundrande blickar när jag springer förbi. Grannen som visade sig vara gymnastiklärare föll på knä framför mig och undersökte dem och kunde konstatera att det var ett par bra skor och att jag hade ett normalt löpsteg. Jag höll på att börja fnittra men kunde hålla mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Arkiv

2016

Sep.

2015

Okt. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2014

Dec. Aug. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2013

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2012

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2011

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2010

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2009

Dec. Nov. Sep. Aug.

Prenumerera och dela