Välkommen till Ingelas blogg

Gott Nytt År!

Publicerad 2013-12-31 14:48:00 i Allmänt,

Nyårsafton 2013 och det är 7 grader varmt och gräsmattorna ser ut som i april. Läste i tidningen i dag att man hade hittat kantareller som var färska och fina, det känns faktiskt inte ok.
Nu är vi hemma igen efter en tur till Göteborg och Halmstad. Barnen är lämnade och gubben och jag är åter hänvisade till varandra.
När vi var i Göteborg träffade vi sex stycken katter hos Linas pojkväns föräldrar. Tre uppsättningar katter med två i varje uppsättning hade bott ihop i några dagar och efter lite gnäll i början hade de till slut blivit så här mycket kompisar. Den sjätte katten låg under julgranen och ville inte vara med på bild.
Fanny och jag gick en sväng på stan i Halmstad medan Lina jobbade morgonpass på Statoil, Pamma gjorde pannacotta och Fredrik vilade inför kvällens jobb. Det var bara jag (i vanlig ordning) som shoppade. Köpte ett fint fat (Rubin från Gefle) för 20 kr på Myrorna, sen en fin duk till Lina och Fannys nyårsdukning. På väg hem till lägenheten tog jag denna bilden, grått och trist även i Halmstad.
Nu är nyårsblomman fixad och kakan står i ugnen. Hoppas att det blir en trevlig kväll med gamla och nya vänner. Nästa år blir nog ett bra år med mycket rolig träning och julkilona ramlar förhoppningsvis av lika fort som de kom dit. Jag hoppas också att det ska gå bra för min älskade familj, både den stora och den lilla.
Gott Nytt År 2014!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Arkiv

2016

Sep.

2015

Okt. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2014

Dec. Aug. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2013

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2012

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2011

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2010

Dec. Nov. Okt. Sep. Aug. Jul. Jun. Maj. Apr. Mar. Feb. Jan.

2009

Dec. Nov. Sep. Aug.

Prenumerera och dela